Fra R&D til nye digitale forretnings-modeller

Research dokumenterer, at et stigende antal virksomheder flytter en større og større del af deres R&D budget over i udvikling af software og IT-relaterede løsninger og forretningsmodeller. Og med god grund. De oplever nemlig større vækst end andre virksomheder.

SKOV er et rigtig godt eksempel på en dansk virksomhed, som formår at kombinere deres kerneprodukt med nye digitale forretningsmodeller, som har en reel værdi for kunderne. Det gør dem nemlig i stand til at træffe bedre beslutninger og i rette tid. Beslutninger, der er mange penge værd. SKOV står samtidig tilbage med en endnu stærkere value proposition, som har effekt på kundeloyalitet, omsætning og bundlinje.

Udbytte

På dette medlemsseminar vil du blive klogere på, hvordan SKOV har formået at bryde med deres traditionelle tænkning samt, hvordan de har formået at innovere effektivt udenfor kendt territorium.Kom og hør Søren Smedegaard fra SKOV fortælle om virksomhedens innovationsrejse, samt hvad de har gjort sig af erfaringer undervejs. The Innovation Board vil samme dag byde ind med erfaringer og metoder, som kan bruges til at udvikle og teste digitale produkter og forretningsmodeller.

Når dagen er omme er du blevet klogere på:

  • Hvordan kan man få en traditionel virksomhed til at innovere uden for dens normale territorium?
  • Hvordan har SKOV grebet processen an rent innovations- og forandringsmæssigt?
  • Hvordan har SKOV designet en forretningsmodel, som gør big data til en revenue stream?
  • Hvordan kan man hurtigt komme i gang – uden at betale dyre lærepenge?
  • Hvad findes der af forskellige testmetoder, som kan validere en value proposition og ny forretningsmodel i markedet?

Tidspunkt

Seminaret den 26. september starter kl. 10.00 og slutter ca. kl. 15.30. Fra kl. 9.30 serveres der lidt let morgenmad af hensyn til de deltagere, som kommer langvejs fra.